2

Deep web

Deep web or darknet..

selamat malam..huhuh..
bila cuti dua hari malas nak update blog..esok nak keje baru rajin...tepat pukul 12 mlm  lak tuh...adoi...
saje je ak update bosan...

cuti 2 hari tak buat apa pon..cume prepare bahan mengajar je..huhu..
tapi aku n kawan aku sempat mengkaji lebih dalam pasal deep web je..
memang amazing la..

internet ada 5 layer...da macam kerak bumi plak ada layer2.huhu...yang kita selalu gune layer pertama je..

surface we
bergie web
deep web
charter web
marianas web




bila aku kaji pasal deep web neh..jadi takut pon ade..
bila kite guna search engine yag biasa just surface je....dalam 20 % je maklumat kita dapat...tapi yang lain semua kena block..

tapi bila kite guna deep web neh hampir semua yang illegal kita boleh access..
tapi nak gune deep web neh la yang susah...ada banyak cara tapi complicated sangat..
sebab die arrange by query..navigation dia pon lain daripada yang biasa kita gune..

kawan aku access ..tak lama lepas 2 facebook kena hack dengan hacker dari norway..gila kan..
 tak bagi pape detail just access deep web..hacker boleh detect kita punye detail..sampai kawan aku takut..

sebelum neh kita rasa wikileaks dah hebat tapi maklumat kat  kat wikileaks dah outdated
.kat deep web 500 kali publish lagi awal dah..huhu..

masa kitrang access deep web neh boleh tengok la..bila masa access hidden wiki..sangat protected sbb bila access je terus jadi invisible url

-children for sale.
-part time killer
-child abuse
-human experiment
-fuck death body..



kalau korang tengok..google boleh search berape je ..maklumat dari deep web 500 kali ganda banyak dari
surface web..

aku baca experience orang yang explore deep web..tertengok yang extreme sampai trauma beb..
kalau korang rajin explore la..bagi aku menarik la..tapi banyak yang menakutkan la..
dia ada banyak jugak kelebihan sebab journal n thesis yang tak de kat www...

p/s..bila kita dah start menkaji..,banyak yang kita tak tahu...sob sosb..serius pulak aku tulis blog..x de huhu..hihihi..

2 comments:

Anonymous said...

haha...aq gne tor browser bertahun-tahun dh..xkene hack pon...maybe sebab security fb..ssl certificate...atau langkah berhati-hati gua.. gne https masa log in...dan x simpan cookie dlm browser(logout dan x remember password)...thats all..simple je..sebab aq on hekes tp kiddies ..wkwkwk----joker evolution from MalayaCrew

Th30n30s said...

dasyat giler leh wat web..ajar2.dulu blaja x abis .orang but coding kitew wat interface..pastu copy paste..bijak x saya?..huhu..

Back to Top