kawan !


berdasarkan apa yang aku baca dan pengalaman la...aku bukan kawan yang baik dan sempurna pun..
tapi alhamdulilah dari aku kecik sampai sekarang aku masih dilimpahi ramai kawan2 huhu

berkawan ada 2 jenisd..

berkawan seperti air yang dalam bererti kita berkawan berdua..kita nampak dia seorang je..
dan kita nak dia sentiasa ada dengan kita..x boleh keluar dengan orang lain..

berkawan seperti air yang cetek..dimana kita nampak semua orang dan berkawan dengan semua orang..
tiada istilah pegang kawan..

tips ke neh??  

1-JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI DALAM BERKAWAN
    kau jangan nak fikirkan diri sendiri..selalu fikir kawan-kawan
   jangan kedekut nak bagi tumpang kereta tak semua orang ada kereta.

2-JANGAN CEPAT TERASA
    Bila kau cepat terasa atau kau cepat merajuk..orang lagi tak suka kawan dengan kau.
    setiap kwan ada hak nak kawan dengan sesiapa..jangan halang

3-JADI DIRI SENDIRI
    Tak perlu ubah apa-apa pada diri,tiada manusia sempurna contohnya..
     kalau kau gelak cam lahanat gelak je..kalau kawan kau malu boleh berambusla..huhu

4-KEPERCAYAAN
   Kalau kawan cerita yang penting janganlah disebarkan..
   sekali kpercayaan seorang kawan ilang dah x beerti..

5- BERTERUS-TERANG
   kalau tak puas hati cakap je..memang orang akan sakit hati..
   tapi kenyataan memang menyakitkan..
   semakin pendam maikn salah paham...

p/s Alhamdulilah..aku masih mempunyai kawan yang ramai dan baik..aku bersyukur dengan sahabat yang ada..


1 comments:

Th30n30s said...

berkawan dgn Allah la beby itulah yg paling penting..solat 5 waktu okey..lalalala.

Back to Top